Thursday, April 27, 2023

Anmeldelse af Strait – Jacket





Skrevet af Jóannes á Stykki

Jeg var i Husets Biograf her torsdag den 27/4 – 2023 og så Strait – Jacket.

Strait – Jacket er filmet i sort/hvid, selv om den er fra 1964.      

Strait – Jacket handler om at Lucy, som efter at have dræbt sin mand og hans elskerinde, mens hendes datter så på, havner på et psykiatrisk hospital. Efter 20 år bliver hun sat på fri fod. Og hun skal bo hos sin datter. Og så begynder der at ske uhyggelige ting. Mere skal der ikke siges om handlingen her. Og filmens længde er meget passende for hvad historien kan bære.

Strait –Jacket er en fin film, men den har et problem med plottet, synes jeg.  Jeg kan ikke komme ind på hvilket problem uden at spoile, så det gør jeg ikke. Men havde plottet fungeret bedre ville Strait – Jacket have været en virkelig god film. Skuespillet i er godt, specielt Joan Crawford er god som Lucy. På IMDb får den p.t. 6,8 i rating. Det er jeg rimelig enig i, jeg giver Strait – Jacket 7 stjerner ud af 10.  

 

 

Instruktion: William Castle

Medvirkende: Joan Crawford, Diane Baker, Leif Erickson m.fl.

Udgivelsesår: 1964

Land: USA




No comments:

Post a Comment