Tuesday, August 15, 2023

Kort anmeldelse af Summer Time Machine Blues

 





Skrevet af Jóannes á Stykki

 

Jeg så mandag den 14 august – 2023 den japanske film Summer Time Machine Blues.  Det er tidsrejse komedie, hvis handling er ret triviel, synes jeg.

Handlingen er kort, at i et klubhus holder en science fiction klub til. En dag kommer et medlem af klubben til at ødelægge fjernbetjeningen til klubhusets aircondition. Og ud af det blå kommer så en tidsmaskine. De prøver så at rejse tilbage i tiden, for at ændre i tiden så fjernbetjeningen ikke bliver ødelagt. Og hvordan det ender skal ikke afsløres her. Det er handlingen i filmen, selvfølgelig forenklet. Præmissen for handlingen er således enkel og triviel. Dog er der er andre ting i filmens handling, end at prøve at redde en fjernbetjening. Men filmen skal ikke ses for handlingens skyld, men for den humor som er i filmen.  

Jeg brød mig ikke så meget om humoren i Summer Time Machine Blues og derfor fungerede den ikke rigtig for mig. Jeg grinede ikke, mens jeg så filmen. Der var dog enkelte scener, hvor jeg trak på smilebåndet.  Men om filmen er morsom er selvfølgelig en subjektiv vurdering. Andre har nok fundet den morsom, fordi den får 7,1 i rating på IMDb. Men ellers er filmen ok. For eksempel er skuespillet er fint, uden at jeg kan fremhæve nogle enkelte præstationer. Og filmen er ikke kedelig, som er noget en film jo helst ikke skal være.   

Jeg vil således give filmen 6 stjerner ud af 10.


Instruktør: Katsuyuki Motohiro

Medvirkende: Eita Nagayama, Yoshiaki Yoza, Daijiro Kawaoka m.fl.

Land: Japan

Udgivelsesår: 2005



No comments:

Post a Comment