Monday, August 21, 2023

Anmeldelse af Blue Beetle

 






Skrevet af Jóannes á Stykki

Jeg så Blue Beetle her den 17. august.

Blue Beetle er en origin story, om hvordan Jaime Reyes bliver Blue Beetle. Hvordan det sker skal ikke afløres her. Men ved forskellige omstændigheder bliver Jaime vært for en fremmed teknologi, en skarabæ og får derved sine superkræfter.

Der er lidt konflikt i filmen mellem Jaime som vært og skarabæen, om hvordan de forskellige situationer skal håndteres, men ikke som i Venom filmene, hvor det er ret stor uenighed om det mellem værten og ”snylteren”. Det synes jeg fungerer godt i Venom filmene. Og jeg synes også det ville fungere godt i Blue Beetle.  Men det har manuskriptfortfatteren Gareth Dunnet –Alcocer valgt ikke at fokusere så meget på.

Når figuren er etableret, går konflikten i historien ud på at stoppe den onde Victoria Kord i sine onde gerninger. Og mere skal ikke siges om handlingen her. Se filmen for jeg synes den er god, selv om den har sine fejl. Hvilke fejl kan ikke sige uden at spoile, så det vil jeg ikke gøre.

Men musikken er fed. Bl.a. er en  Mötley Crüe sang en del af soundtracket. Det varmede mit gamle heavy metal hjerte. Og skuespillet er godt. Og historien er godt fortalt.  Filmen får kun 6,8 i rating på IMDb. Det forstår jeg ikke, jeg synes den fortjener 8 stjerner ud af 10.


Instruktør: Angel Manuel Soto

Medvirkende: Xolo Mariduena, Susan Sarandon, Bruna Marquezine

Lande: Mexico, USA

Udgivelsesår: 2023


No comments:

Post a Comment