Saturday, August 31, 2024

Anmeldelse af Miami Connection aka Against The Ninja

 






Skrevet af Jóannes á Stykki

Jeg var i Husets Biograf den 30 august til Bad Movie Club og se to film. Den ene vil jeg anmelde her og det var Miami Connection. Den anden film var Hard Ticket To Hawaii og den anmelder jeg senere.

Miami Connection handler om et rock (?) band som har overtaget chancen på et et spillested fra et andet band og det er de sure over. Og så kommer de op at slås. Og så er noget narkotikasalg med nogle ninjaer involveret og derfor flere slåskampe. Det her rock band træner nemlig også Tae Kwondo. Hvordan det hele slutter skal ikke afsløres her.

Miami Connection er en (relativt) dårlig film, men den er underholdende med sine slåskampe. Det er derfor jeg skriver relativt. Skuespillet er set værre, men historien  er (selvfølgelig) ikke særligt god. Der mangler ligesom noget historie. Det kunne være, hvis der var gjort mere ud af den narkotikahandel. Og det kunne have gjort historien bedre.

Filmen fik ifølge Wikipedia en ret dårlig modtagelse de den kom, men den er senere blevet en kultfilm. Og det kan man delvist forstå. Men der mangler måske nogen (ufrivilligt) morsomme onelinere for at være en bedre kultfilm, synes jeg. Men slåskampene kan opveje de manglende oneliners. Mere har som sådan ikke at sige om filmen. Den får hele 5,6 på IMDb, så der er nogen der kan lide den. Jeg vil give 4 ud af 10 stjerner på en almindelig kvalitetskala. Og 7 på en kitschskala.

 

Instruktører: Woo-sang Park og Y.K. Kim

Medvirkende: Y.K. Kim, Vincent Hirsch, Joseph Diamand

Udgivelsesår: 1987

Land: USA


No comments:

Post a Comment