Monday, May 8, 2023

Om Willard




Skrevet af Jóannes á Stykki

Jeg så Willard her til aften den 8. maj – 2023.

Willard handler om en mand, Willard, som er ensom og som udvikler et særligt forhold til rotter, og han kan få dem til at adlyde sig. Det går dårligt på jobbet. Og hans chef vil gerne fyre ham. Og han begynder at bruge rotterne mod sin chef. Hvordan det går, skal ikke afsløres her.    

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om Willard. Filmen er ikke dårlig. Og den har en vis samfundskritik. Men det er ikke en film jeg har lyst til at igen. Nok p.g.a. rotterne i filmen. Filmen er fortalt lineært og der er ikke noget i filmen som er svært at forstå. Skuespillet er udmærket. Og Crispin Glover er god som Willard. Der er som sagt ikke så meget dårligt at sige om filmen og jeg vil nok give den et 7 tal. Den får ikke højere, mest fordi jeg ikke har lyst til at den igen.

 

Instruktør: Glen Morgan

Medvirkende: Crsipin Glover, R. Lee Ermey, Jackie Burroughs m.fl.

Land: Canada, USA

Udgivelsesår: 2003


No comments:

Post a Comment