Thursday, March 30, 2023

Anmeldelse af Killer Sofa

 





Skrevet af Jóannes á Stykki

 

Jeg var den 28 marts i Husets Biograf og se Killer Sofa. Killer Sofa er en low budget film som forståeligt nok blev udgivet direkte til DVD. Men nu blev den så vist i en biograf. Jeg ved ikke om andre biografer har vist den.

Filmen handler ikke som titlen siger om en sofa, men en lænestol.

Lænestolen er besat og en kvinde, Francesca, køber lænestolen, som så begynder at slå folk ihjel.  Mere skal jeg ikke sige om handlingen.

Filmplakaten lover en rimelig flot lænestol, hvor den har tænder og det hele. Men desværre har der åbenbart ikke været råd til den slags effekter og derfor ser man aldrig at ”sofaen” (lænestolen) har de flotte tænder plakaten lover.  Og filmen er ikke så bloddryppende igen, men kører mere på en vis humor. Det kommer den også rimeligt godt fra. Filmen er ikke så lang igen (1 time og 21 minutter) og det er kun godt. Jeg tror ikke at filmen kunne bære mere at den var længere.

Sammenlignet med en film som Howling II er den ikke lige så god, selv om jeg følte mig underholdt af den gode dræber lænestol. Jeg vil give den 7 på en kitchskala og 3 på en almindelig kvalitetsskala.

Det mærkelige er, at Bernie Rao er krediteret på Rottentomatoes.com, https://www.rottentomatoes.com/celebrity/bernie_rao, for en film fra 2019 som hedder My Lover, My Lazy Boy. Den kan jeg til gengæld ikke finde på IMDb. Jeg kan heller ikke finde den på Amazon. Måske er det Killer Sofa under en anden titel.

 

 

Instruktør: Bernie Rao

Medvirkende: Piimio mei, Jed Brophy, Jordan Rivers m.fl.

Udgivelsesår: 2019

Land: New Zealand

 


No comments:

Post a Comment